Menu

De Facto - 15 Ianuarie 2020

În această ediție:

Zilele trecute, un grup de transportatori din Capitală a anunțat, că va cere majorarea tarifului pentru călătoria cu microbuzul de la 3 la 6 lei. În caz contrar ei vor ajunge în pragul falimentului.

Inițiativa a provocat revolta călătorilor, care spun că microbuzele din Capitală sunt vechi, murdare, iar șoferii încalcă permanent regulile de circulație. Ultima dată, tariful pentru călătoria cu microbuzul a fost majorat în anul 2006, iar cei care trebuie să decidă o nouă modificare a prețului sunt consilierii municipali.

Demersul privind intenția transportatoilor din Chișinău de a dubla prețul călătoriei cu microbuzul nu a ajuns, însă, la administrația Capitalei.

Primarul Ion Ceban este de acord, ca serviciile prestate de soferii microbuzelor sunt de proastă calitate, dar o eventuală decizie în acest sens o poate lua doar Consiliul Municipal.

Câteva concluzii la acest subiect:

1. La finele anului trecut, Ministerul Economei a majorat costul călătoriilor interurbane de la 48 la 60 de bani pentru fiecare kilometru, cu condiția că transportatorii să pună la dispoziția pasagerilor mijloace de transport modernizate, plus - servicii de calitate. Ulterior, proprietarii de microbuze și autobuze au recunoscut, că nu sunt capabili să îndeplinească condițiile impuse de Guvern.

2. Administrația Capitalei riscă să repete greșelile Ministerului Economiiei, adică să accepte majorarea tarifelor, fără a obține garanții solide că transportatorii vor presta servicii de calitate. Chiar și o majorare parțială a tarifelor este incorectă, atâta timp cât autobuzele și microbuzele care circulă atât pe traseele națională cât și în capitală sunt într-o stare dezastruoasă.

3. Credem în continuare, că domeniul transporturilor este într-o profundă criză sistemică și nici un Guvern de până acum, nu a propus o soluție viabilă pentru reformarea acestui sistem învechit. Inclusiv, actualul Executiv, care s-a limitat doar la creșterea graduală a tarifului, fără a obține pentru călători - microbuze sau autobuze confortabile.

4. Nici Guvernul, și nici administrația Capitalei nu au soluții ad-hoc pentru haosul din transporturi. De aceea subiectul va fi exploatat din plin în campania pentru alegerile prezidențiale din acest an. Politicienii vor promite multe, iar noi ca de obicei ii vom crede. Până la urma ei vor culege voturi, iar noi ne vom alege cu promisiuni.

Și pentru că azi îl omagiem pe Eminescu vă dau un citat din marele nostru poet: ''Oamenii nu se deosebesc atât prin ceea ce zic, cât prin ceea ce fac''.

Emisiuni Știri

© 2019 General Media Group Corp.
Toate drepturile rezervate.